2tilføjet af

Farten for lastbiler er et "lille" problem

Hej jeg er en mand på de 34 år. Jeg har selv kørt eksport i hele EU, i ca 6 år.
Jeg kørte selv ca 1000 km hver nat med luftfragt. vi kørte mest om natten, for der er næsten intet politi på vejene om natten.. Ja jeg kørte alt hvad bilen kunne køre dvs ca 90 kmt. En normal tur for mig gik i korte træk ud på følgende.. Jeg startede fra Haugsted Aircargo. der ligger ved Kirstinehøj på Amager ca kl 1400 og kørte de ca 2 1/2 time det tager til Rødby, denne første etape blev fortaget med en såkaldt "anders and" køreskive dvs en skive med en Proformachauffør der selvføgelig ikke var med på bilen.
Når jeg kom til Rødby skrev jeg den Oficiale køreskive med "mit" navn på, så det så ud som om at jeg vår stået på lastbilen i Rødby. Så holdte jeg 45 min pause på færgen. ved Ankomst til Putgarden. Kørte jeg og alle de andre chauffører alt hvad bilerne kunne kører i de ca 4 1/2 det tager for at komme til Bremen. og sa var der lige 45 min pause igen. Fra Bremen var der nøjagtig 4 1/2 time til Luxembourg ankomst destination. Dvs jeg havde en Faktisk køretid på ca 11 1/2 og havde hele 1 1/2 times pause hvor at loven siger at det maks er tilladt at køre 9 timer pr dag. Når jeg var ankommet var jeg meget meget træt, som i nok kan forstå. men mange tyskere der kørte for Haugsted der kom til Lux efter mig sov/hvilede ikke de 9 timer som jeg forlangte at få !! nej de to lige 4 streger til hver næsebor og kørte lige til KBH igen eller stockholm for den sags skyld. De firma som tyskerne kører for er et Svensk firma med en "TYSK" ejer, jeg har prøvet mange mange gange at kontakte Dansk - Svensk - Tysk - og Norsk politi, men de "gad" ikke at gøre noget ved sagerne.. Der skete dog lidt da den ene tysker faldt i søvn over rattet ved Kaselbakkerne.. han kørte ind i nogle andre biler med campingvogne og 2 hele familier brændte levende ihjel... Det fungere jo på den måde at en Dansk Eksport chauffør får Betaling pr km han har kørt samt pr time han er på job. dvs at vognmanden/Chaufføren bliver presset af speditøren DVS Haugsted, til at holde fære pauser. Det var derfor at jeg fik nok af at kører eksport.. da speditøren ringede til mig og forlangte at jeg gik over til en tysk Chauffør for at "pudre" næsen. blev jeg vildt sur jeg ringede til det Danske politi og anmeldte Hausted men det skete der intet ved .. og eftersom at jeg kørte fra Lufthavn til Lufthavn ja så to jeg det første fly hjem til DK. og jeg har ikke kørt Eksport siden og kommer aldrig til det igen. Det jeg vil frem til er, at de 10 kmt er småting i forhold til hvad der sker på Motorvejene..
MVH en EKS Eksportchauffør.
tilføjet af

Det er vi ikke i tvivl om

Vi kører i en helveds stor bue udenom Jer, når vi kører på motorvejene - især om natten. Det lærte jeg noget om af en kammerat, der kørte eksportchauffør.
tilføjet af

fart/lastbil/svindel

hørt min fulde sympati,har selv kørt eksport i 25 år men det er ikke et ehrverv for danskere mere hvis man ikke vil deltage i alle de små triks som forgår og gud hjælpe mig med fagforeningsen godkendelse
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.