6tilføjet af

Et stk. DVD-film, og pris kr. 1.030,- ?

Hehe, jeg lånte en DVD-film på boblioteket forleden, og kom til at sætte mig på den så selve skiven bukkede lidt.
- Jeg afleverede den med en erklæring om jeg påtager mig erstatning, for man er vel fair overfor systemet.
- I dag ser jeg så noget forundrende, at de kræver kr. 1.030,- for en skide DVD-film, der koster 149,- i diverse butikker.
Har du prøvet et ligende tilfælde?
*FB* - der griner lidt af systemernes system
tilføjet af

boblioteket... øhh... biblioteket

*FB*
tilføjet af

Forklaring

Fordi bibliotekerne skal betale ekstra for at købe en "lejefilm" (modsat en alm. "ejefilm").
tilføjet af

Tror snarere det er deres indkøbscentral

Men lad os antage du har ret, så er der stadig lang vej op til de 1.030,-
*FB* - der takker for svaret
tilføjet af

ikke bare en film

korrekt nok, så køber biblioteket ikke "bare " en dvd-film.. de skal betale for at kunne udleje den, deroveni kommer der en masse ekstra gebyrer til købet pga ophavsrettigheder mv.
desuden skal filmen, når den er købt, registreres og indekseres i den bibliografiske database. Den skal samtidig også en tur rundt om DBC for at få omslag mv. Så den kommer igennem mange hænder for endeligt at ende på hylden på biblioteket, og alle disse mennesker skal jo også have løn mv.
Så betal du blot, og pas så venligst på ting du har lånt til en anden gang.
tilføjet af

Jeg er selv medlem af Copy-Dan og Gramex

Vederlagspligten osv. kan aldrig omfatte det store rum.
*FB*
tilføjet af

Hej FB

Jeg tror ikke du finder dig i prisen, eller behandling.:(
Jeg mener at det er rigtigt at Bib, betaler afgifter, til udlejning, men det kan aldrig være tilfælde med en erstatning.
Det er de samme som en nye motor i en bil.
Hvorfor ringer du ikke til Copydan.
Bestil en copy til digselv, og aflever den.
vh
Tom
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.