10tilføjet af

Enhedslisten: 30.000 kr. om måneden til ledige

Hvad blev der egentlig af det?
Har de droppet det? Det er
hårde tider med ledighed,
inflation og nu bliver
det også koldt udenfor 🙁
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/149924/enhedslisten_30000_kr_om_maaneden_til_ledige.html
tilføjet af

Enhedslisten: 30.000 kr. om måneden til ledige

Hvad blev der egentlig af det?
Har de droppet det? Det er
hårde tider med ledighed,
inflation og nu bliver
det også koldt udenfor 🙁
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/149924/enhedslisten_30000_kr_om_maaneden_til_ledige.html

Det er faktisk første gang jeg læser/høre om det... Det lyder da vældig interessant, deeeet kommer vist næppe nogensinde i swing.... Men bistand dagpenge pension og andre overførelsesinkomster er jo slet ikke til at leve af med mindre man har en rig familie i baghånden, og hvem har det???
tilføjet af

Enhedslisten: 30.000 kr. om måneden til ledige

[quote="Bimmer ILP" post=2493354]Hvad blev der egentlig af det?
Har de droppet det? Det er
hårde tider med ledighed,
inflation og nu bliver
det også koldt udenfor 🙁
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/149924/enhedslisten_30000_kr_om_maaneden_til_ledige.html[/quote]
Det er faktisk første gang jeg læser/høre om det... Det lyder da vældig interessant, deeeet kommer vist næppe nogensinde i swing.... Men bistand dagpenge pension og andre overførelsesinkomster er jo slet ikke til at leve af med mindre man har en rig familie i baghånden, og hvem har det???

I er da et par med lav forståelse af samfundsøkonomien - jeg har ca 1,000 kr pr. uge til alt - mand, tøj, gaver etc.
Hvor skulle de 30.000 kr. pr. ledig komme fra - ????
tilføjet af

Enhedslisten: 30.000 kr. om måneden til ledige

[quote="Trina" post=2493363][quote="Bimmer ILP" post=2493354]Hvad blev der egentlig af det?
Har de droppet det? Det er
hårde tider med ledighed,
inflation og nu bliver
det også koldt udenfor 🙁
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/149924/enhedslisten_30000_kr_om_maaneden_til_ledige.html[/quote]
Det er faktisk første gang jeg læser/høre om det... Det lyder da vældig interessant, deeeet kommer vist næppe nogensinde i swing.... Men bistand dagpenge pension og andre overførelsesinkomster er jo slet ikke til at leve af med mindre man har en rig familie i baghånden, og hvem har det???[/quote]
I er da et par med lav forståelse af samfundsøkonomien - jeg har ca 1,000 kr pr. uge til alt - mand, tøj, gaver etc.
Hvor skulle de 30.000 kr. pr. ledig komme fra - ????
Hvad mener du med vi er i lavt forståelses afdelingen????? Jeg har ik halvdelen af hvad du har om måneden til mig og min datter, sååå????
tilføjet af

Hvad med den mand?

Har han ikke nogen indtægt?
tilføjet af

Enhedslisten: 30.000 kr. om måneden til ledige

De er da pænt sagt bindegale 😃 😃
Desuden skal alle andre overførselsindkomster følge naturligt med op, kontanthjælp, folkepensioner, folketingsmedlemmernes egne pensioner etc. etc.
Og så lige flødeskummet på lagkagen i form af at pensioner bliver udbetalt til afdøde ligesom i Grækenland.
Financieringen kommer i form af konfiskation og lukning af alle danske virksomheder.
tilføjet af

Enhedslisten: 30.000 kr. om måneden til ledige

læs følgende citat fra artiklen
"Vi foreslår dagpengemaksimum hævet til 30.000 kr. om måneden, så dækningen for almindelige indkomster kommer op på de 90 pct. Det vil ikke bare være godt for dem, der rammes af arbejdsløshed. Det vil også mindske de negative følger for økonomien, der følger af stigende arbejdsløshed," siger Frank Aaen fra Enhedslisten.
læg mærke til ordet "dagpengemaksimum", og sætningen "..så dækningen for almindelige indkomster kommer op på de 90 pct." læs evt teksten igen. nogen der har et nyt bud på hvad det reelt er Frank Aaen siger?
tilføjet af

Enhedslisten: 30.000 kr. om måneden til ledige

Det den gode (dårlige) aaen ønsker er at folk med store indkomster som feks DJØFere og andre i de lønningsklasser skal have dækket 90% af deres tidligere indkomst i tilfælde af arbejdsløshed.
Det er da uden tvivl en fod ide for dem det omfatter men på den anden side så må folk i de lønrammer da have overskuddet til at lægge lidt til side hver månede.
De har de lavest lønnede ikke.
tilføjet af

Enhedslisten: 30.000 kr. om måneden til ledige

Så bliver jeg nødt til at blive ledig for jeg har alt inklusive 22478 brutto for 37 timers arbejde... desuden har jeg ikke altid råderet over min fritid da jeg er ansat i forsvaret og indgår i tilkaldevagt efter forsvaret regler.. jeg har masser at ulemper ved at arbejde da der er masser af problemer i at jeg ikke selv bestemmer hvornår jeg vil udsendes og min afdeling er hårdt presset da vi ikke kan få besat de sidste 3 stillinger... jeg vil være arbejdsløs og ledig hvis man kan få 30000...
Enhedslisten ... hvad tænker i på alle må hjælpe til og ydelsen må være så lav at det betaler sig at arbejde... fokus bør være på at skabe arbejdspladser til alle.... ikke betale jer fra at i ikke formår at skabe arbejdspladser...
Slutteligt jeg elsker mit arbejde og derfor er jeg der stadig og prøver at påvirke min arbejdsplads hver dag...
tilføjet af

Enhedslisten: 30.000 kr. om måneden til ledige

Det den gode (dårlige) aaen ønsker er at folk med store indkomster som feks DJØFere og andre i de lønningsklasser skal have dækket 90% af deres tidligere indkomst i tilfælde af arbejdsløshed.
Det er da uden tvivl en fod ide for dem det omfatter men på den anden side så må folk i de lønrammer da have overskuddet til at lægge lidt til side hver månede.
De har de lavest lønnede ikke.

30.000 udgør 90 pct af 33.000. ikke nogen dårlig løn, men det kan vist efterhånden højst kaldes "den høje ende af normalløn" eller noget ..
den gode dårlige aaen ønsker at sikre færrest mulige sociale derouter osv i takt med de kommende års mulige stigning i arbejdsløshed. samtidig vil han sikre at der er penge i omløb i samfundet, at økonomi og forbrug ikke går helt i stå, hvilket vil være en katastrofe for landet.
tilføjet af

Enhedslisten: 30.000 kr. om måneden til ledige

Jeg kan sagtens forstå hvad han vil frem til.
Men så burde indbetalingen til A kassen også gradueres så du får udbetalt efter hvor meget du indbetaler eller eventuel gøre indbetalingens beløbet afhængig af lønnen.
Som det er nu kan de højest lønnede som frygter ikke at kunne betale huslejen i tilfælde af arbejdsløshed selv indbetale til en ekstra forsikring, noget en lavtlønnet ikke har råd til.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.