4tilføjet af

Billede(fiktivt) af jorden for 500-2000 år siden

Hej 🙂
Jeg vil lige høre om der er nogen derude der ved hvor jeg kan finde et billede af jorden for 500-2000 år siden
Det kan enden være en hjemmeside eller hvad nu i har
Det skal helst være HD eller bare god kvalitet, helst digitalt
Jeg skal bruge det i en dokumentar til skolen skal laves til inden jul
Hvis der er nogen der har nogle idér til dokumentaren vil jeg gerne høre dem
Hovede emnet er klima forandringer, vil også bringe noget på banen med landbrug og sådan, alle idér modtages meget gerne eller hvis der er nogen der kender noget om emnet
tilføjet af

Billede(fiktivt) af jorden for 500-2000 år siden

Hvad mener du præcist? Et billede af hele jorden set fra rummet ville ikke se markant anderledes ud idag. Der ville i løbet af sommerperioder nok havde været mere is omkring arktis, men det er nok eneste synlige forskel på den afstand.
Hvis du mener et billede af hvordan man mente verden så ud dengang findes der bla. Ptolomais' verdenskort lavet allerede omkring 150 evt. (dog er nuværende versioner afskrifter af det originale).
Hvis du kort hvor man tydeligt kan se de politiske grænser over tid vil jeg anbefale denne side:
http://www.timemaps.com/history/world-200ad
tilføjet af

Billede(fiktivt) af jorden for 500-2000 år siden

Altså! det findes jo ikke.............. fotografiapparatet var jo ikke opfundet dengang. 😉 😃 😃
tilføjet af

Billede(fiktivt) af jorden for 500-2000 år siden

Har du ret i. Jeg antager også at der bliver ment en animation af en art.
Hvis der bliver efterlyst et rent faktisk fotograferet billede, taget fra rummet, for 500-2000 år tilbage er trådstarter ikke den skarpeste kniv i skuffen, så jeg tillader mig at tro at det er en animation eller illustration af en art der bliver snakket om.
tilføjet af

Billede(fiktivt) af jorden for 500-2000 år siden

Et billede af hele jorden set fra rummet ville ikke se markant anderledes ud idag.


Fra år 0 til i dag er verdens vokset fra 1 milliard til over 7 milliarder og det har sat sine spor på vor planet. Hvor der dengang var store skove er der i dag dyrket land og ørken. I hele Østafrika er skoven fældet til brug for jernudvinding. Hele det østlige USA var dækket af skov indtil kolonisterne fældede det hele.
Jeg ved ikke hvor synligt det ville være på et billede fra rummet.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.