7tilføjet af

Altså lever vi ikke i år 2009?

Jeg skriver meget sjældent noget selv. Men nu vil jeg gerne lige ud med noget.
Nogen gange forundre folk mig lidt, jeg er en pige der tilfældivis er til piger! Det er der jo ikke noget vildt ved.
Jeg har ikke oplevet noget se ned på det, men det der undre mig, er at når folk der ikke kender mig kommer med den "...aih det er du da ikke? Du ligner da ikke sådan en?
-Hvordan ser en lesbisk pige ud, er der stadig så mange der går med den opfattelse at lesbiske er korthåret, og i løst tøj.
Det næste der så kommer, er fordi jeg er ganske feminin og ser da okay ud, så er jeg helt klart kun til drengede piger??? Nej jeg er EN pige og og kan lide piger der ER piger.
Synes det er ærgeligt der stadig er sådanne nogle kasser man bliver proppet i, og jeg flere gange har måtte bekræfte igen, at jeg er til piger selvom jeg ser ud som jeg gør!
tilføjet af

Kære Miaaa

Jo mig bekendt er vi også i 2009 =O)
Visse folk vil altid ha' fordomme, eller jeg vælger at sige, de ved ikke bedre. Det er jo mest synd for dem selv, da det indskrænker deres verden.
For ja hvordan ser en, lesbisk, morder, hetro, kassedame, ansgt, læge, skolelærer, psykopat osv ud... Vi ligner nok mennesker =O)
Jeg har selv ofte ( bare med andet ) hørt, neeej det ligner du ikke, og kunne jeg ikke tro om dig. Jeg kan kun trække på skuldrende og smile af deres uvidenhed, hvis jeg den dag ikke lige orker at forklarer.
Men det gode ved det er, at vi så lære ikke at proppe i kasser, og det kan vi så lære de andre.
tilføjet af

Dem vil du møde i alle afskygninger

Og ikke kun i forhold til din sexuelel orintering. Men også hvordan du lever ellers. Der er altid noget en eller anden kan bliver forarget over eller bare lige skal rette på.
Bare det at man ikke har børn er såmend også en trigger. Der er sågar en debatur her på solen der mener folk der ikke får børn er egoistiske.
Så mit råd er, at så længe du har det godt. Så lad vær med at hænge dig i det. Det er selvf nemt at sige. Men 40 års erfaring med underlige mennesker give en, et vist ligegladhed med andres bedreviden.
Man blvier ganske enkelt for doven til at gide at hidse sig op. De vil ikke forstå ens valg alligevel.😉
tilføjet af

Tjae....

Da jeg var ung havde jeg slet ikke kendskab til, der fandtes andre måder end mand og kvinde.
Så gik der snak i byen om en kvinde, som vist kun kunne lide kvinder. Jeg var inde og købe noget i forretningen, hvor hun var ansat. Det var en mandhaftig kvinde. Jeg var meget chokeret.
Jeg gik også til bal. Piger har/havde en tendens til at følges med hinanden på toilettet.
Det gør man måske ikke mere. Jeg ved ikke om det er en levn fra, hvor man passede lidt på hinanden. Toilettet kunne ligge afsides. Jeg fulgtes med en pige, som fnisede underligt.
Næste gang. jeg så hende havde hun mandstøj på. Var klippet og lignede en mand. Jeg blev frygtelig chokeret og flov. Vi havde sammen været på toilettet.
Jeg har aldrig glemt det.
Derfor havde jeg i mange år en forfærdelig følelse omkring den slags. I dag er jeg ligeglad. Jeg tænker aldrig over det. Min fætters søn var bøsse. Ak ja, han er død nu.
Jeg tror det skyldes uvidenhed omkring dette emne. Man gør sig forestillinger, som ikke nødvendigvis er sande.
Vi bliver alle mere eller mindre proppet i forskellige kasser. Det behøver ikke nødvendigvis at dreje sig om det seksuelle. Sådan er det, det må vi leve med.
Jeg kan såmænd også være en smule ærgelig, når nogen propper mig i en "kasse", hvor jeg ikke hører hjemme.
tilføjet af

Hvorfor er det at.....

Hvorfor er det at folk med en anden
seksuel orientering altid har samtaler
omkring deres anderledes seksuelle orientering.
Der er sku da aldrig nogen som spørger mig
om hvilken seksuelle orientering jeg har.
Tror sku også de fleste er ret ligeglade.
Og jeg gør skam ingenting for at påpege at jeg
er til kvinder (er selv fyr).
Med frygt for at virke fordomsfuld, kan det
så være at det er dig som ligger for meget
i det, og måske selv bringer spørgsmålet
om den seksuelle orientering på banen,
gang på gang?`
I min verden kan jeg ikke se hvorfor,
det skulle være så stort et spørgsmål.
Altså, who cares?
tilføjet af

tjaaa nogle "af dem" ser sådan her ud

tilføjet af

desværre

desværre så vil folk nok altid generalisere.. Det er svært at undgå, især når man er i en gruppe som folk har et særligt syn på.
Det er ligesom folk der tror at alle fra DTU (Danmarks Tekniske Universitet) er super nørder som taget ud af en eller anden film om stereotype nørder. Men sådan hænger virkeligheden jo bare ikke sammen.
tilføjet af

tag det som et kompliment

når folk reagerer sådan, kan det skyldes, at de ærger sig over, at du ikke er interesseret i dem.
Sådan ville jeg også have det, hvis jeg mødte en meget smuk lesbisk kvinde. "Spild af avlspotentiale" ville jeg sikkert tænke som heteroseksuel fyr.
Når de gør så meget ud af det, kan det være udtryk for et desperat scoringsforsøg (?)
Under alle omstændigheder er det ikke noget jeg ville lægge så meget i, hvis jeg var dig.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.