13tilføjet af

26,8 milliarder på jobcentre!!!!

Når man læser, at det offentlige har kastet 26,8 milliarder på at få folk tilbage på arbejdsmarkedet bliver man vred. Det ligner fandeme ikke noget at frådse med midlerne på denne måde!!!!!!!
Trods de mange milliarder er 857.000 voksne på offentlig forsørgelse = penge der hældes i et bundløst hul.
Ud over de 26,8 milliarder til ADMINISTRATION kommer overførslerne!!!!
Derfor - LUK JOBCENTRENE ALDELES OMGÅENDE!! og brug de 26,8 milliarder på faste jobs -d et var der fornuft i.
- det er en skandale udtaler Mette Wier fra Anvendt Kommunal Forskning - AKF
tilføjet af

Hvor mange danskere har et 'reelt' arbejde?

Med et 'reelt' arbejde mener jeg, at de producerer en vare, med et/flere stykker værktøj i hænderne. Det er nok en grov måde at udtrykke det på, men jeg kunne ikke lige finde nogen anden betegnelse.
Hvis vi antager, at det er 25% af den arbejdsduelig befolkning, så er det store spørgsmål: Er det muligt at øge denne procentdel til 70-80, uden at man producerer til lager?
Svaret må entydigt være NEJ. Vel er der ting, som kunne trænge til at blive gjort, som ikke bliver det, men det er ingenlunde det dobbelte af det, som rent faktisk bliver udført.
Vores daglige fornødenheden - mad, tøj, etc. - kommer frem til butikkerne hver dag. Der er sjældent noget problem i det. Det der mest af alt bliver forsømt, er eksempelvis vedligeholdelse af skoler, huller i vejene, kloaknettet, og deslige. Ting som der ikke er nogen direkte indtægt ved. Og det er selvfølgelig tåbeligt i og med, at 150.000 går ledig og kunne bringe disse ting i orden. Det ville i hvert fald gavne betydeligt mere, end at administrere et jobcenter, som på ingen måde øger velfærden.
Du har fuldkommen ret, pengene kunne være bedre anvendt.
tilføjet af

26,8 milliarder på jobcentre!!!!

Palle Skurmose skriver:
Det der mest af alt bliver forsømt, er eksempelvis vedligeholdelse af skoler, huller i vejene, kloaknettet, og deslige. Ting som der ikke er nogen direkte indtægt ved. Og det er selvfølgelig tåbeligt i og med, at 150.000 går ledig og kunne bringe disse ting i orden

Intet problem i at sætte de ledige til at gøre det, bortset fra at dem der vil leve af det til gavn for samfundet så bliver skubbet ud, kloakfirmaer må lukke etc.etc.
Og dem der i arbejde nu bliver skubbet ud hvis de radigale får gennemføret deres vanvid med at importere horder af udenlandsk arbejdskraft.
tilføjet af

26,8 milliarder på jobcentre!!!!

Folketinget sviner med statens midler, hvis
det er rigtigt. De kunne have skabt en masse
arbejdspladser for den sum, men det kræver
at de bliver anvendt korrekt.
Hvis de kan give mia. tilskud til bankerne, så
kan de også give iværksætterstøtte til nye
virksomheder. Men bankerne har købt politikerne, og
demokratiet har spillet fallit.
tilføjet af

Ansættes naturligvis.

Jeg ved ikke lige, hvad du forestillede dig. Tanken var selvfølgelig, at de ledige skulle ansættes i kloakfirmaet på normale vilkår. Men kloakfirmaet eksisterer kun, fordi det reparerer ødelagte kloakker, når det opstår. Skal der anlægges nyt, er der kun det offentlige til at bestille opgaven. Sådan er det desværre.
Men min hovedpointe er stadig: Hvor meget arbejde ønsker vi alt i alt at udføre? Og hvorledes får man fordelt dette jævnt ud på alle duelige personer? ... eller er det måske slet ikke det, man stræber efter ved den megen snak om arbejdsløshedsbekæmpelse?
Er det blot tom snak for at holde gang i den politiske debat?
tilføjet af

Det er jo en del af kulturberigelsen

som vi ikke kan undvære.
tilføjet af

26,8 milliarder på jobcentre!!!!

Palle Skurmose skriver:
Jeg ved ikke lige, hvad du forestillede dig. Tanken var selvfølgelig, at de ledige skulle ansættes i kloakfirmaet på normale vilkår

Okay, jeg troede Du mente at de ledige skulle lave dette arbejde for deres kontanthjælp, men lige netop dette arbejde kræver også erfaring og muskler, en arbejdsløs cand.mag. ville få smadret ryggen på den første arbejdsdag.
Faktisk havde vi en mild form for beskæftigelsesprojekt for 40 år siden, der blev lavet en masse cykelstier i naturen........lidt væk fra de almindelige veje hvad der ville have indebæret omlægning af kabler og rør i vejsiden og derfor noget dyrere.
tilføjet af

Kloakker og helhedsløsning.

Nu skal jeg ikke bestemme hvem, der skal lave hvad. Det bedste må være, at enhver beskæftiger sig med noget, vedkommende har forstand på og magter. Heldigvis har vi forskellige talenter og lyster, således at både bagerfaget, tandlægefaget, transportfaget, etc. får udført det behov, som de fordrer.
Skal de 150.000 ledige i arbejde, skal de indplaceres i de fag, hvor der må være mulighed for en ekstra indsats til gavn for et eller andet, eventuelt skabe produkter til eksport.
Kun en minimal del af disse vil i givet fald havne i kloakfaget; men hvis der er behov for at udskifte de nedslidte rør i Danmarks større byer på grund af de tiltagende regnmængder, jamen så skal nogen jo udføre det, og de burde også nok kunne findes. Der går givetvis også ledige entreprenører rundt, så det er næppe noget problem.
Hvis man sætter arbejdstiden op med 12 minutter hver dag, giver det mere arbejde til de allerede ansatte, men vel ikke os ledige. Tværtimod vil der være mindre arbejde tilbage, som skal fyldes ud.
Men vi kan selvfølgelig vælge at sove 12 minutter længere hver morgen. 🙂
tilføjet af

Ja, væk med bistandshjælpen

Så må de se at finde sig et job selv.
tilføjet af

26,8 milliarder på jobcentre!!!!

Skal de 150.000 ledige i arbejde, skal de indplaceres i de fag, hvor der må være mulighed for en ekstra indsats til gavn for et eller andet, eventuelt skabe produkter til eksport.

Nogle kommuner har aktiviteter hvor de laver "idiotarbejde" for virksomheder, men det er under strenge regler om at det skal være omkostningsneutralt, at de ikke må underbyde andre der har idiotarbejdet som almindeligt erhverv, og at det skal være begrænset så der ikke tabes arbejdspladser.
Jeg kender faktisk selv idiot- og lønarbejde fra alle sider. Dels havde jeg jeg ansvaret for på mit tidligere job at disponere og sende idiotarbejde både til revalideringsstederne og til private virksomheder, jeg besøgte stederne nu og da for at indgå aftaler og udrede misforståelser, og var i kort tid som ledig selv aktiveret med den slags.
I dag er der så lidt at lave indenfor den slags at selv fængslerne har for lidt at lave, det var for dem en god indtægt hvor så de indsatte tjente lidt lommepenge.
I dag er meget af den slags også outsourced til Kina, hvor det kan gøres langt billigere end de førnævnte steder i DK.
Og så et kraftigt hug til de tosser der påstår at arbejdsløse er dovne, langt de fleste af dem jeg mødte som "arbejdsgiver" samt dem jeg mødte som ledig havde intet imod at bruge hænderne......det var for dem bedre end at sidde foran computeren og surfe på ingen jobs eller at gå hjemme og kede sig.
tilføjet af

Og det giver ikke noget resultat

i min kommune kom der 0 i arbejde efter endt praktik sidste år. 0!
Til gengæld er der mange ansat i jobcentrene, hvilket så også koster kassen.
Det er vanvid. Der står en ny finanskrise for døren og der er ansættelsesstop i mange kommuner. Hvad er så ideen med al denne praktik? Nåh jo...det er billige driftsomkostninger for landet, når den gratis arbejdskraft skal ud og producere, og man har skabt arbejdspladser til folkene i jobcentrene. Men det hjælper bare ikke de ledige, som skal i praktik... 😕
tilføjet af

Det er sådan, det er.

Jeg er sådan set ikke uenig med dig, i det du skriver. Men du bliver ved med at forklare, hvorledes det bestående hænger sammen; men det er sådan set ikke det, jeg er ude efter.
Så lad mig stille dig et entydigt spørgsmål: Hvorledes ville du løse problemet?
tilføjet af

Jobcentrene bliver overflødige snart

når Helle vinder og skaber en masse Fair Kontanthjælpsjobs til alle.
tilføjet af

Jobcentrene er penge ud af vinduet

Det koster at sende en ledig på kursus. Men kommunerne får også penge af staten for at sende en ledig på josøgn.kursus. De ledige bliver sendt flittigt afsted. På kurserne skal de sidde 4 måneder i træk og spille ti-kabale /gå på face-book - imens kommunerne skovler penge ind...
Men hvorfor spare så meget nogle steder (ansættelsesstop, besparelser mm.) når man direkte hælder penge ud af vinduet andre steder?
Det er det rene vanvid! Hvad med at bruge de penge der er - fornuftigt?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.