3tilføjet af

DR vil afskedige 300 medarbejdere

Det er trist når der skal afskediges 300 dygtige medarbejdere. Og når det sker vil kvaliteten af det vi betaler licens til, selvfølgelig også dårligere. Hvilken løsningsmuligheder har DR? Jeg vil foreslå at man kunne opkræve mere i medielicens, det kunne være i form af dem der besøger www.dr.dk, eller dem der i udlandet udnytter danske medier uden at bidrage til vores medielicens. Hvad syntes du løsningen kunne være ?

MVH.
www.stopcomputerlicens.dk
tilføjet af

Mærkelig holdning

at ville hæve licensen, samtidig med at reklamere for "www.stopcomputerlicens.dk".
Jeg synes det er fint nok at de fyrer 300 stk... så kan vi måske slippe for noget af det lidt for kreative.
Tror ikke kvaliteten bliver dårligere. Tror bare at udbudet bliver mindre og det gør mig ikke noget!
tilføjet af

giv dem tid

hvis der skulle opkræves mere i medielicens, hvorfor skulle det så kun gå ud over dem der bruger www.dr.dk?!
man kan af gode grunde ikke opkræve noget fra udenlandske borgere, om så de så på drs hjemmeside 24 timer i døgnet.
jeg synes bare man skal lade det være, og så lade dr komme ovenpå igen.
mh Jacob
tilføjet af

Løsningerne er mange !

Først og fremmest må bestyrelsen og Dir. Plummer prøve at undgå en forplumring.
Dernæst skal DR have tilført statsmidler der modsvarer underskuddet, man kunne privatisere de tabsgivende aktiviteter eller sælge dem til TV2.
At fyre medarbejderne fordi en inkompetent ledelse ser dette som eneste mulighed, er en meget kortsigtet løsning der vil betyde at DR ikke kan leve op til allerede indgåede aftaler.
Plummer er en dygtig direktør der blev ansat for at få byggeriet og strukturen på plads. Det har han levet op til og nu skal han afsættes - det ved han bare ikke endnu - DR havde kort sagt brug for et dumt svin til det beskidte arbejde.
Bagefter kan de ansætte et nobelt og stille væsen som direktør, der hele tiden kan sige at det har jeg overtaget efter min forgænger.
Det er et politisk spil om magt og strategisk tænkning der kun har et formål.
Nemlig at få tilført flere offentlige midler - og helt ærligt - DR 1 er det program jeg kun sjældent ser. Hele DR burde være privatiseret 100% for 10 år siden, så kunne de penge været brugt til langt vigtigere formål i Danmark.
Konsekvensen her er et FARVELLER til Plummer - det du skulle bruges til er overstået.
UD............
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.